PROYECTO ApS PATIOS DINÁMICOS EXPLICACIÓN DEL PROYECTO 1. Cómo y porqué surge el proyecto En el CEIP Miguel Hernández hay matriculado un alumno con TEA en el último curso de Infantil y ha estado escolarizado en el mismo desde los tres años. Su grupo ha trabajado por la inclusión del alumno desde que comenzó la escolaridad y se ha creado una complicidad entre el alumnado dispuesto siempre a apoyar a los compañeros en general y al alumno con TEA en particular. Este curso la madre del alumno ha planteado su preocupación por el discurrir del tiempo de patio para su hijo, pues el alumno tiene dificultades en la comunicación y en la socialización. Igualmente nos ha facilitado información sobre un material que plantea juegos en el patio de forma adecuada a los alumnos con TEA, pictogramas que facilitan la anticipación, la comprensión y el desarrollo de las actividades y que pueden ayudar al alumno a entender el sentido del tiem
L' ESTADÍSTICA EN EDUCACIÓ INFANTIL El dia de la fruita El treball de l'estadística en les aules d'infantil és un treball basat en la observació i manipulació directa de les dades que van a formar part d'aquesta. Personalment m'agrada fer l'estadística el anomenat "día de la fruita" amb les dades de la fruita que cada alumne ha dut a l'escola. Durant l'esmorzar parlem i observem de quina fruita ha dut cadascù dels alumnes. En acabar d'esmorzar l'alumne que ha portat fruita busca el dibuix de la fruita que ha esmorzat per tal de pintar-la. Després del pati continuem el treball, organitzant totes les fruites que els alumnes han pintat i que corresponen a les fruites que han dut per esmorzar. Els alumnes van apegant la fruita que han pintat i omplint la graella amb el nom de la fruita i el nùmero. Anem analitzant la graella i mirant quants hi ha de cada fruita fins que ja estan totes apegades en el seu lloc
PATIS DINÀMICS PREMI INNOVACIÓ EDUCATIVA El passat dijous 20 d'octubre va tenir lloc el lliurament dels PREMIS EDUCATIUS 2015-16 CAIXA RURAL TORRENT , en els propis centres premiats. El nostre centre CEIP MIGUEL HERNÁNDEZ ha estat un dels dos centres guardonats pel projecte "PATIS DINÀMICS". En el mateix acte, els alumnes que van participar en el projecte premiat, van realitzar una petita explicació del treball pel qual han estat guardonats amb una dotació econòmica de 1.500 euros cadascun. "Patis Dinàmics" és un projecte inclusiu d'Aprenentatge al Servei de la Comunitat que es va iniciar el curs 2015-16 mitjançant el qual els alumnes de 5è de primària van desenvolupar jocs durant el temps de pati amb els alumnes de 3r d'Educació Infantil. Per fer-ho hem seleccionat alguns dels jocs adaptats a alumnes amb Trastorn de l'espectre autista del material proposat per Gey Lagar- "Patis i parcs dinàmics. Programa i eina