APADRINAMENT LECTOR/ LECTURA COMPARTIDA
LECTURA COMPARTIDA
L’apadrinament
lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles o
grups reduïts formades per alumnes de sisè / cinquè que fan de
padrins de lectura i els alumnes de tercer nivell d’educació
infantil que fan de fillols.
El fet de ser
padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el
compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu
fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li
el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir. Personalment jo denomine aquesta activitat com lectura compartida doncs pose l'accent en gaudir del moment de la lectura i de la relació amb els companys durant el desenvolupament d'aquesta activitat. La prioritat es que tant l'alumnat major com els xicotets s'emocionen i desitgen repetir l'experiència de la lectura.
Competències:
-Comunicació
llingüística
-Aprendre a
aprendre
-Aprendre
a ser i a estar, aprendre a conviure, autonomia i iniciativa personal
Objectius
del projecte:
Dinamitzar
l’aprenentatge de la lectura
Apropar el
text als infants a través de la tutoria entre iguals i en contextos
significatius d’aprenentatge
Potenciar els
aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols)
Crear
contextos significatius d’aprenentatge ( llegeixo perquè
algú m’entengui, llegeixo per que algú que li interessa
escoltar-me)
Establir
lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura
Generar una
experiència positiva i plaent de lectura
Organització:
Es
proposa als alumnes l’activitat,
tant als majors com als xicotets. És important la voluntarietat en
la participació i la posibilitat de només participar quan tinga
interés.
La activitat
es desenvoluparà els dimecres durant l’esplai, deixant un temps
per a que esmorzen.
El grup
d’alumnes romandrà a l’aula de cinc anys on després de la
presentació, seleccionaran un conte i gaudiran de seua lectura.
La/el
mestra/e responsable de l’activitat observarà el desenvolupament i
intervindrà de forma puntual per tal d’orientar als alumnes.
Avaluació:
Avaluarem
la participació dels alumnes, la seua actitud i interés i les relacions entre
els alumnes que fan de tutors i els fillols.
Avaluació del projecte:
Grau de consecució dels objectius:
S’ha dinamitzar
l’aprenentatge de la lectura
S’han potenciat els aprenentatges per part de tots els participants
(padrins i fillols)
S’han
establit lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura
S’ha
generat una experiència positiva i plaent de lectura
Avaluació dels alumnes
Avaluarem
la participació dels alumnes
Nº
d’alumnes que han participat
Com ha
sigut la seua actitud i interés
Les
relacions entre els alumnes que fan de tutors i els fillols.
S’ha
potenciat els aprenentatges per part de tots els participants
Items:
T’ha agradat participar en l’activitat
Com
definiries la relació establerta entre tu i els
alumnes xicotets
Ha
canviat la teua forma de contar els contes de la primera sessió a ara
Has aprés
alguna cosa
Pel que
fa a la teua forma de contar contes
Pel que
fa a les relacions amb els altres alumnes
Pel que
fa a la teua lectura
Aquesta avaluació l'ompliran de forma voluntaria els alumnes del tercer cicle que han participat. Posteriorment a l'aula d'infantil la mestra s'encarregarà de preguntar als alumes que han participat al voltant de l'activitat.
CALENDARI APADRINAMENT LECTOR
FEBRER: DILLUNS 5é
DIMECRES
8, 22 5é
FEBRER: DIMECRES
1, 15, 29 6é
MARÇ: DILLUNS
5é
DIMECRES
1, 15, 29 5é
MARÇ:
DIMECRES 8, 22 6é
Avaluació dels alumnes 11 alumnes han omplit l'avaluació
( 3xics/8xiques)
-T’ha
agradat participar en l’activitat
Sí ,
alguns afegien ; molt , ha estat genial o m’ha encantat.
-Com
definiries la relació establerta entre tu i els
alumnes xicotets
Agradable,
molt bona, destaquen que els xiquets i les xiquetes son molt simpàtics, que els
donaven mostres d’afecte amb abraçades, besos i que s’ho passaven molt be, tant
grans com xicotets, i estaven contents.
-Ha
canviat la teua forma de contar els contes de la primera sessió a ara
Un
alumne diu que no, la resta que sí en diferents graus.
Les
diferencies que destaquen son :
Troben
que lligen millor 7 alumnes
Que han
aprés a escoltar al alumnes i ara lligen mes lentament i s’adequen al ritme i
interessos del xiquets 7 alumnes
Que al
principi els donava vergonya 1 alumne
-Has
après alguna cosa
Pel que
fa a la teua forma de contar contes
Llegir adaptant-se al ritme dels menuts
11
A escoltar als menuts
A camviar la veu
A fer preguntes als xiquets durant la
lectura
Pel que
fa a les relacions amb els altres alumnes
Els menuts es diverteixen amb nosaltres
Els menuts es diverteixen llegint
Els agrada estar amb els xicotets 11
Que tots els xiquets no son iguals
Que cal prestar-los més atenció
Pel que
fa a la teua lectura
Que l’agraden els contes que triaven
els menuts
Llegir millor 11
Observacions
personals:
Que
han conegut a altres xiquets i que son
simpàtics amb ells
Satisfacció
personal per ajudar als companys menuts
Els
xiquets es porten be
He aprés
que si em propose alguna cosa ho aconsegueix
Ara
lligen contes als germans