APADRINAMENT LECTOR/ LECTURA COMPARTIDA


LECTURA  COMPARTIDA


L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles o grups reduïts formades per alumnes de sisè / cinquè que fan de padrins de lectura i els alumnes de tercer nivell d’educació infantil que fan de fillols.
El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir. Personalment jo denomine aquesta activitat com lectura compartida doncs pose l'accent en gaudir del moment de la lectura  i de la relació amb els companys durant el desenvolupament d'aquesta activitat. La prioritat es que tant l'alumnat major com els xicotets s'emocionen i desitgen repetir l'experiència de la lectura.

Competències:
-Comunicació llingüística
-Aprendre a aprendre
-Aprendre a ser i a estar, aprendre a conviure, autonomia i iniciativa personal
Objectius del projecte:
Dinamitzar l’aprenentatge de la lectura
Apropar el text als infants a través de la tutoria entre iguals i en contextos significatius d’aprenentatge
Potenciar els aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols)
Crear contextos significatius d’aprenentatge ( llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per que algú que li interessa escoltar-me)
Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura
Generar una experiència positiva i plaent de lectura

Organització:
Es proposa als alumnes l’activitat, tant als majors com als xicotets. És important la voluntarietat en la participació i la posibilitat de només participar quan tinga interés.
La activitat es desenvoluparà els dimecres durant l’esplai, deixant un temps per a que esmorzen.
El grup d’alumnes romandrà a l’aula de cinc anys on després de la presentació, seleccionaran un conte i gaudiran de seua lectura.
La/el mestra/e responsable de l’activitat observarà el desenvolupament i intervindrà de forma puntual per tal d’orientar als alumnes.
En acabar l’hora d’esplai els alumnes s’acomiaden i arrepleguen els materials de lectura.







Avaluació:
Avaluarem la participació dels alumnes, la seua actitud i interés i les relacions entre els alumnes que fan de tutors i els fillols.
Avaluació del projecte:

Grau de consecució dels objectius:

S’ha dinamitzar l’aprenentatge de la lectura                   
S’han potenciat els aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols)
S’han establit lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura
S’ha generat una experiència positiva i plaent de lectura

Avaluació dels alumnes

Avaluarem la participació dels alumnes
Nº d’alumnes que han participat
Com ha sigut la seua actitud i interés 
Les relacions entre els alumnes que fan de tutors i els fillols.
S’ha potenciat els aprenentatges per part de tots els participants

 
Items:

T’ha agradat participar en l’activitat
Com definiries la relació establerta entre tu i els  alumnes xicotets
Ha canviat la teua forma de contar els contes de la primera sessió a ara
Has aprés alguna cosa
Pel que fa a la teua forma de contar contes
Pel que fa a les relacions amb els altres alumnes
Pel que fa a la teua lectura

Aquesta avaluació l'ompliran de forma voluntaria els alumnes del tercer cicle que han participat. Posteriorment a l'aula d'infantil la mestra s'encarregarà de preguntar als alumes que han participat al voltant de l'activitat.

 
CALENDARI    APADRINAMENT   LECTOR  


FEBRER:         DILLUNS                                                
                      DIMECRES   8, 22                                   

FEBRER:        DIMECRES   1, 15, 29                              


MARÇ:         DILLUNS                                                 
                     DIMECRES    1, 15, 29                             

MARÇ:        DIMECRES    8, 22                                    



 
Avaluació dels alumnes     11 alumnes han omplit l'avaluació  ( 3xics/8xiques)


-T’ha agradat participar en l’activitat

Sí , alguns afegien ; molt , ha estat genial o m’ha encantat.

-Com definiries la relació establerta entre tu i els  alumnes xicotets

Agradable, molt bona, destaquen que els xiquets i les xiquetes son molt simpàtics, que els donaven mostres d’afecte amb abraçades, besos i que s’ho passaven molt be, tant grans com xicotets, i estaven contents.


-Ha canviat la teua forma de contar els contes de la primera sessió a ara

Un alumne diu que no, la resta que sí en diferents graus.
Les diferencies que destaquen son :
Troben que lligen millor  7 alumnes
Que han aprés a escoltar al alumnes i ara lligen mes lentament i s’adequen al ritme i interessos del xiquets  7 alumnes
Que al principi els donava vergonya 1 alumne


-Has après alguna cosa

Pel que fa a la teua forma de contar contes
         Llegir adaptant-se al ritme dels menuts 11
         A escoltar als menuts
         A camviar la veu
         A fer preguntes als xiquets durant la lectura
Pel que fa a les relacions amb els altres alumnes
         Els menuts es diverteixen amb nosaltres
         Els menuts es diverteixen llegint
         Els agrada estar amb els xicotets 11
         Que tots els xiquets no son iguals
         Que cal prestar-los més atenció
Pel que fa a la teua lectura
         Que l’agraden els contes que triaven els menuts
         Llegir millor 11
        



Observacions personals:

Que han  conegut a altres xiquets i que son simpàtics amb ells
Satisfacció personal per ajudar als companys menuts
Els xiquets es porten be
He aprés que si em propose alguna cosa ho aconsegueix
Ara lligen contes als germans

Entradas populares de este blog

ApS PATIOS DINÁMICOS INCLUSIVOS

ESTADISTICA EN INFANTIL

"PATIS DINÀMICS INCLUSIUS" PREMI INNOVACIÓ EDUCATIVA 2015-16 CAIXA RURAL TORRENT