ROBÓTICA




INTRODUCCIÓN A LA ROBÓTICA

Trabajamos de forma secuenciada la robótica. Primero lo realizamos dramatizando para facilitar la comprensión, colocamos al alumno que da las instrucciones detrás para favorecer la percepción correcta de la orientación espacial según la posición del alumno o del objeto que ha de moverse. Posteriormente lo realizamos con objetos, en este caso animales. Por último se realiza con el robot.

INTRODUCCIÓ AL PENSAMENT COMPUTACIONAL 

JOC : A MENJAR

Descripció de l’activitat

A menjar, és una activitat desendollada amb l'objectiu de dur als animals pel camí a buscar el menjar donant les instruccions per realitzar els moviments pel tauler de joc evitant als caçadors i les zones de brutícia.

Instruccions del joc

Cal utilitzar unes targetes per indicar els moviments que ha de seguir l'animal per arribar al menjar. En el recorregut cal evitar els caçador i els llocs amb brutícia.

Agrupaments

Farem grups de quatre alumnes alumnes I per parelles realitzaran els diferents rols. Una parella dissenya l'itinerari que ha de seguir l'animal i per torns dona les instruccions, l'altra parella consensua els moviments i per torns mou l'animal.

Recursos necessaris

Un tauler , la figura de l'animal com a fitxa de joc, targetes de moviments, caçadors i brutícia com elements a evitar i el menjar al lloc d'arribada.
Guix o precinte, elements per dramatitzar (caretes, disfresses...).

Habilitats del pensament computacional treballades

Pensament algorítmic; els moviments han de donar-se de forma precisa i ordenada, pas a pas, i la seua consecució ha de ser també precisa.
Abstracció; aconseguir arribar al menjar avançant pel taular amb les instruccions de les targetes pot ser complicat, però si ho fem pas a pas resulta més senzill.
Descomposició; es divideix el problema en parts per fer moviments més senzills.
Generalització i patrons; una vegada entès el joc podem ampliar el tauler, posar més obstacles i/o passar per alguna casella abans d'anar a la casella d'arribada.

Adaptacions i atenció a la diversitat

Per iniciar-nos en el joc el dramatitzarem, de tal manera que tots els alumnes participen en el joc. Podem dibuixar-lo amb guix al pati, al gimnàs, etc o amb precinte al terra de l'aula i seleccionar els alumnes que volen participar i el rol que desenvoluparà. 

Un alumne farà de l'animal que trie i els caçadors poden ser altres alumnes. La brutícia podria ser una bossa de fem. Un alumne serà l'encarregat de donar les instruccions portant la caixa i posant-se darrere de l'animal per facilitar la visualització del moviment. 

La mestra i el grup d'alumnes donaran suport per ajudar, de tal manera que les possibles errades es consideraran part de l'aprenentatge del joc. L'alumne encarregat de donar les instruccions posarà una a una cada instrucció al terra i l'alumne que fa d'animal farà el moviment fins arribar a l'objectiu. 

Una vegada arribat, l'alumne ha de ordenar totes les instruccions donades. D'aquesta manera treballarem l'anticipació del següent pas al joc, on l'alumne haurà de donar totes les instruccions de una vegada. Posteriorment cada alumne jugarà amb animals de joguet al tauler, abans de passar al tauler amb fotos o dibuixos en dos dimensions.

Avaluació

-Gaudeix del joc.
-Participa de forma activa al joc de gran grup.
-Identifica un itinerari per arribar al bambú.
-Indica els moviments amb les targetes pas a pas
-Indica la serie de moviments de tot l'itinerari.
-S'entén amb la seua parella de joc.
-Rectifica els moviments erronis després de realitza-los.
-Rectifica els moviments erronis abans de realitza-los.


Entradas populares de este blog

ApS PATIOS DINÁMICOS INCLUSIVOS

ESTADISTICA EN INFANTIL

"PATIS DINÀMICS INCLUSIUS" PREMI INNOVACIÓ EDUCATIVA 2015-16 CAIXA RURAL TORRENT